Tuesday, June 15, 2010

pe cer >>> nak bela pet... tapi diri sendiri tak terbela...

hahaha...
memang pon... hajat hati nak bela pet... tapi bila pikir2 balik... diri sendiri pon x terbela... nak pulak bela pet... hehehe...

pet...
dalam bahasa Melayunya haiwan peliharaan... ya... diwaktu-waktu sunyi begini terlintas juga difikiran... kalau ada pet... leh gak ajak bermain... jadi tempat berbual & mengadu domba (*gila ke bercakap dengan pet???)... haha

dulu...
aku ada gak bela pet... masa kecik2 aku bela kura-kura... then masuk maktab aku bela hamster (*xde keja kan)... haha... lepas hamster aku bela ikan lak... ikan dok keja mati je... sekarang aku dah tak bela pape dah... hehe

dan sekarang...
aku rasa aku nak membela haiwan semula... tapi x tau nak bela pe...

kucing...aku memang alergic dgn kucing... x sanggup aku untuk bergatal mata & muka lantaran memelihara kucing... haha

hamster...emmm comel... gigit pon x sakit sangat... tp kena rajin bersih & mandikan la... kalau x busuk oooo... aku dh pernah bela dulu... hehe... tp kan sekarang tgh kecoh virus kencing tikus... hamsterkan keluarga tikus... adakah mungkin bervirus juga???... hehe

arnab...pon comel... aku xpernah bela lagi arnab... tp aku takut alergic jugak dengan bulu arnab... sbb bulu arnab kan macam bulu kucing... kan??? kan???

ikan...xkira la ikan emas ke... laga ke... puyu... aku x bape gemar la... sbb xleh pegang... x leh ajak bermain... huuuu... x kan nk celup tangan dalam air or keluarkan ikan dari air kot... mati la...

iguana...haha... aku mmg dah lama mengidam nk bela binatang ni... orang kata x susah bela iguana... makanan pon murah... makan sayur2 & buah-buahan je... walaupon muka ganas tp slow je... hehe... menarik... tp harganya agak mahal la... wat masa ni paling murah aku jmpa RM150... huuuu... baik aku belanja family aku makan seafood... hehe... lgpon tiba2 teringat kes DR Guna, tutor aku dulu yang hampir putus ibu jari kerana digigit iguanan beliau... tp iguana dia dh besar mcm biawak longkang dah... (*sebenarnya DR Guna bela iguana ke biawak longkang????) hehe

ayam... ayam???!!!... (*maaf... tiada gambar... hehe)
ohhhh tidak... aku ialah manusia yang takutkan ayam... (*hoi... jangan gelak aaa... ni fakta tau)... aku takut ayam... ayam idup la... kalau yg dh sembelih tanpa bulu dan kepala mcm kt pasar aku ok je... tp yang dh sembeliah tp masih berbulu... maaf... aku xkan sentuh... haha... nak kata aku ni Alektorophobia (fobia pad ayam)... x jugak sbb aku x de la pengalaman ngeri dgn ayam... setakat kena kejar dgn mak ayam tu biasa la... tp yg aku pasti... masa kecik dulu aku takut tengok muka mak ayam masa mengeram... takut tengok ayam-ayam jantan yang mengepak-ngepak kepaknya sebelum berkokok.. huu meremang bulu roma wei... tp makan ayam aku suka... so kalau aku nk bela ayam... aku bela ayam KFC je la... hehe... (*kelakar lak bila igt hal ni... orang nak bagi makan ayam bunyii "krrrrrrrrr'... panggil ayam tu dtg makan, aku lak kalau bak sruh bagi makan ayam... aku "syuuuuuuuuuh syuuuuuuuuuh"... halau ayam dulu then lari laju2 lepas campak makanan... haha)

emmm... melalut dah ceritanya... sambung balik...

Burung... (*malas nk cari gambar... haha)
aku xpernah lagi bela burung... lecehla... leh terbang... bukak je sangkar mesti terbang... lg pon sebenarnye aku x berani sangat gak dengan brung... sebab burung kan mcm ayam... ada paruh... eiiiii... haha

so how??? nak bela pe ek???

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails