Friday, June 25, 2010

pe cer >>> beli kereta Bak???

ya... mungkin ramai yang tak tahu... aku sekarang tengah amek lesen keta... L dpt dah... so sekarang tgh belajar la... 8 jam amali... baru buat 2 jam.. hehe... Mr Wai jurulatih aku tu sibuk sangat... pe pon... alhamdulillah... aku dah boleh bawa kereta... tak la seteruk dulu... (*tp parking & bukit aku rasa kantoi...) hehe

tutup cerita amik lesen... huhu... sebenar nya... cerita bermula bila aku call rumah Kg Melayu utk bercakap dgn bak petang td...

tut..
tut tut...
tut tut tut...

Naurah: hello...

aku: Nau... bak ada???

Naurah: ada... kat belakang (*aku agak dah)...

aku: emmm xpe la...

Naurah: eh jap jap... ni bak baru masuk...

..................................

Bak: Assalamualaikum

aku: W'slm... bak... sihat???

Bak: Alhamdulillah... ada apa cerita???

aku: xde benda... saja je... Am dh belajar keta... dh bw kt highway... hehe (*teringat masa dia ajar aku bw keta dulu... mcm naik kuda... tersengguk-sengguk...=p)

Bak: abis dh boleh bawa???

aku: boleh... enjin x mati la... hehe

Bak: abis nak terus beli kereta la???

aku: (*terkejut beruknya...) haaaaa???? kereta??? tak la... duit pon xde... mn la nak beli kereta... kerja dulu kot...

Bak: abis nnt dh keja nak pegi sek dgn apa???

aku: (*"bak hantar la"... hehe... tp tu dlm hati je...=P)... ntah la...

Bak: beli la kereta bak... nak???

aku: haaaaaa?????... kereta bak yg mn??? (*terkujat lagi)

Bak: mana2 la... kan ada 2 ni...

aku: kereta proton saga tu???

Bak: ha'ah... nak???? (*mcm serius je... tp memang serius...)

aku: emmm boleh jugak... nnt la kita bincang... hehe

Bak: ok... bla bla bla bla

aku: bla bla bla

(*perbualan yg seterusnya agak sulit ya... huhu)

Bak: emmmm ok la... bak nak anta mak gi kelas...

aku: ok... kem salam mak... Assalamualaikum

Bak: W'slm...

hah!!!!... bak nak jual keta dia kt aku... walaupun proton saga je... tp ok pe... haha...

tp kan Bak... Am lagi berkenan keta yang Bak bg Pak Mat tu... huuuuuuuuuu

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails