Wednesday, June 16, 2010

pe cer >>> Alhamdulillah... syukur nikmat... hari yang berkat...


Alhamdulillah...
Hari semalam penuh dengan rezeki dari Allah...
Hari semalam aku tidak lagi berlapar untuk berjimat...
Hehe

Sejak 3 minggu yg lepas...
Aku makan nasi hanya 3 hari sekali...
Kenapa???
Biasalah... Elaun belom masuk lagi...
Walaupun pedih perut... Tp Alhamdulillah...
Aku masih lg ada biskut & minuman bijirin 3 in 1 untuk mengalas perut...

Tapi hari semalam...
Rezeki dr Allah...
Aku makan tanpa henti...
Hehe (*bayar hutang x makan bape hari ni...)

Hari ni... Asrama institut aku menerima lawatan dr Ins Perguruan Tun Hussein Onn...
Janji nye pukul 10 sampai... Tp atas sebab2 yang x dapt dielakkan... Rombongan tersebut sampai lewat...
So dalam pukul 10.30... Perut mula berlagu...
Kebetulan junior-junior yang bersama aku pon turut sama kelaparaan kerana x sempat bersarapan pagi tadi...
So kitorg pon nak pegi la makan kt cafe...
Langkah kanan...
Seorang lec yg merangkap warden asrama pon nk pegi makan gak...
Alhamdulillah... Dia nak belanja...
Rezeki jangan ditolak...
Hehe...
Membukit jugalah nasi yang aku ambil...
Buuuuurrrrp...
Alhamdulillah...

2 jam selepas itu...
Kira2 jam 12.30...
Aku terima call dr seorang lg lec...
"Mai datang jabatan... Saya ada beli nasi ayam untuk kamu..."
Alhamdulilah...
Walaupun makan nasi sebukit 2 jam yang lepas...
Perutku ini masih boleh diisi...
Hehe...
Makan lagi...
Buuuuuurrrp...
Alhamdulillah...

Rombongan yang ditunggu akhirnya tiba...
Setelah sesi taklimat dan lawatan...
Makan tengah hari (*Walaupun dah pukul 2)...
Hehe
Alhamdulillah...
Buuuuuuurrrp...
=p

Selesai program...
Rombongan pon dah balik...
Pergi ke HEP mengambil barang...
Alhamdulillah...
Pihak rombongan tadi memberi kami kuih bahulu dan air kotak... (*leh wat minum petang kan...)
Buuuuurrrrrp
Alhamdulillah...

Malam nye...
Lec yg tadinya belanja breakfast...
Belanja pizza lak...
Ntah apa angin beliau agaknye...
Makan la aku pizza bersama beliau dan beberapa orang junior...
Dinner besar kami malam tu...
Buuuuuurp...
Alhamdulillah

Hari semalam…
Puratanya 2 jam sekali aku makan…
Setelah 3 hari x menjamah nasi…
Alhamdulillah…
There is a sunshine after the rain…
kan... kan... kan...






*x nak berak leh x??? sbb kalau berak nnt lapar balik… esok lusa bkn comfirm ada orang nk belanja… hehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails