Thursday, June 17, 2010

pe cer >>> 17 Jun 2010... Sweet 18 Naurah Husna

yeah... 17 Jun 2010... Naurah Husna punya birthday yang ke 18 tahun... hai 18 tahun dah adikku ini... mcm x caya je...

itulah hidup kan... cepat sgt berlalu... rasa br semalam je arwah mak balik dr hospital bw baby(*masa tu aku br 5 tahun... aku x tau pon arwah mak mengandung... hehe... sedar2 aku dh ada adik...)... tp yang aku ingat... baru beberapa jam Naurah berada di rumah... aku dh buat keganasan pada dia... haha... aku terbaling (*ter ye... bkn sengaja) sebungkus duit syiling yg agak berat la tepat ke dahi dia... pe lagi... meraung la minah ni... muka bak pulak masa tu tiba2 jadi sangat menakutkan... haha... aku??? cabut lari aaaa... haha

tak banyak kenangan yang aku ingat masa zaman kecik2 dgn Naurah... ye la... dia lahir aku dh 5 tahun... tahun depannya aku dah sekolah tadika... dah seronok dengan kawan-kawan... aku rasa aku ada je kot main2 dgn naurah... tp aku yang x igt... tp yg penting kalau apa2 terjadi kt dia ni... siapla aku kena dgn bak... dia rapat dgn bak... pernah 1 masa tu... kt kampung... raya rasanya... aku, dia & sepupu2 bermain2... biasa la... budak2... main sampai tergolek-golek... then ntah mcm mn dia duduk atas perut aku... aku lak pegang lastik... x sengaja (*ditekankan sekali lagi... xsengaja... hehe) aku tarik getah plastik & terlepas kt muka dia... haha... dia lak nangis terus bgtau bak... haih... bengong... memang kena la aku masa tu... kena tu x kisah sangat... tp depan sepupu2... malu ooo... mcm tu la aku dgn Naurah... kejap baik... kejap gaduh... dah besar-besar ni pon macam tu jugak... sedangkan lidah lagi tergigit kan...
Naurah Husna... x silap aku maksudnye bunga yang baik... seperti mana yang aku bagitau td... Naurah ni rapat dgn bak aku... pe2 sume dgn bak... jarang dgn arwah mak... tp aku rasa mmg sume adik-beradik pompuan aku rapat dgn bak... yg lelaki rapat dgn arwah mak... biasa la kan... arwah mak meninggal masa dia darjah 4... dan dia x mengadap arwah mak... dia kt rumah dgn abg Jihan... arwah mak meninggal dekat hospital... dan sampai sekarang aku x tahu apa perasaan dia masa tu... aku x pernah timbulkan hal ni... aku x pernah tanya apa kenangan dia dgn arwah mak... sbb aku x berani la... emosi wei topik ni... very-very cannot... tp aku rasa dia tabah... dan dia lagi kuat dari aku... malahan aku rasa kalau diukur kematangan... dia jauh lagi matang dari aku... tu aku sedar... (*tu la sbb agaknya ramai igt dia akak aku... aku ni lak yg bongsu.. haha)
suatu masa... ada la pernah Naurah menimbulkan isu yang besar dalam keluarga... biasalah... aku pon pernah menimbulkan isu... sume abang2 & akak2 aku pon ada... nak kata berat isunya... ntah la ek... tp masih boleh diselesaikan... Naurah ni pernah sek kt KL... dia ikut kak Jua... setahun... masa dia form 4... then dia pindah balik JB... ni sume pasal isu tu la... tp Alhamdulillah... semuanya dh selesaikan sekarang...
satu tentang naurah yg aku perasan ialah dia ni hati kering... haha... memang bagus... sebab pernah 1 masa... dia kena marah teruk dengan bak... kalau aku lah.. dah kena marah dengan bak... nak keluar bilik pon takut... berkampung la kat dalam bilik tu... x makan x minum... hehe... tapi dia... pagi kena marah... petangnya boleh ikut bak pergi Giant... siap mintak seluar track suit lagi... haih... memang hati kering...
nama pon anak bongsukan... kalau dah bongsu tu mintak apa pon kebanyakkan nye akan dapat... macam la naurah ni... x la semua yang dia nak dapat... melampau la... tp kalau mintak, bak x bagi... ada abang2 & akak2 nye yg bagi... (*aku pon macam tu jugak... hehe)
sekarang ni Naurah tengah form 6... br je masuk... mintak U x dpt... emmm dia ada dapat politeknik... kesetiausahaan... kt negeri Sembilan... tp family aku x berapa nak bagi... aku pon rasa mcm tu gak... bukan apa... x terjamin la course tu... so dia pon terusla dengan form 6... Naurah ni dia minat berniaga... aku perasan la hal tu... dia ada cakap nak bisness... tp bila tanya nak bisness apa... jawabnya entah... haih... tapi dia pernah bisness kek coklat dengan akak-akak aku... menjadi jugak la... akak aku beli bahan... then dia 7 akak aku sama-sama buat kek... and dia jual kt sekolah... memang lumayan... kadang2 kawan tempat kerja abang Jihan & wife dia pon ada yang tempah.. aku lak... hehe... kan x berapa gemar coklat... so tak la ambil port sangat... lagi pon aku kan dekat kL... kalau kt Jb.. leh la jugak aku tlg2 jualkan...
so... disebabkan minat dia tu... aku ada la cadabg kt dia... amek la course pastry... ke kulinary ke... dia pon mcm ok tp bak nak anak-anak dia ni belajar course yang bila dah habis belajar... ada kerja menunggu... mcm aku la... betul jugak ckp bak... sebab skrg susah sikit... yang masuk U pon ada yang tanam anggur... untuk Naurah ni... bak ada cerita la dengan aku... perancangannya... kalau habis form 6... dia nak Naurah kerja kerajaan... kerani ke... apa2 la... asalkan kerajaan... terjamin sikit... sekurang-kurangnya... kalau ada form 6... gaji taraf STPM... ok la kan... hehe
so tahun depan dia form 6 atas... aku lak dah kerja... insyaAllah... biar aku lak yang tangung dia sek... insyaAllah...
bercinta???... haha... Naurah ni pernah je becinta... aku sempat la kenal dgn sorang BF dia... budak batu pahat... ntah sekarang dh single kot... emmm abang mana yang x nak tengok adik dia bahagia... so terpulanglah... kalau dia dah jumpa orang yang sesuai... yang baik agamanya... baik keturunan & hartanya... yang boleh membimbing dia dunia akhirat... aku sebagai salah seorang dalam senarai wali dia on je... kalau ditakdirkan jodoh dia dulu dari aku pon aku no hal... xde masalah punya...(*tp mmg aku rasa dia kahwin dulu kot... =p)
itulah... serba sedikt cer aku tentang adik aku... emmm tak ada apa2 yang boleh aku cakap lagi... cuma untuk Naurah... belajarlah betul... berilah bak rasa bangga dgn Nau walaupun sekali... tunjukkan kemampuan Nau... jangan tinggal solat... jgn lupa sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah mak... yang melahirkan kita ke dunia ini... abg Am doakan segalanya yang terbaik utk Naurah... Selamat Hari lahir ke 18... semoga panjang umur, murah rezeki dan berjaya di dunia & akhirat... insyaAllah
hadiah??? maaf... nak makan pon aku xde duit... nak beliakan kau hadiah??? bye!!! hahah

Salam...


*sebak pulak rasa tulis post ni... nape ye.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails