Wednesday, June 16, 2010

pe cer >>> buah ciku... buah cikgu???


haha...
lucah je tajuk post...
=p

buah ciku...
korang tau ke buah ciku???
hehe
mestilah tahu kan...
kalau nk ajar anak2 murid perkataan 2 suku kata dari kategori buah-buahan...
comfirm ciku menjadi pilihan utama...
hehe

hari ni...
aku nk cer pasal ciku ni...
sebenarnya ciku ni favourite aku...
emm pelik kan...
sbb aku tau x ramai yg suka ciku...
x payah gi jauh2 la
dalam family aku
aku sorang je yg layan ciku ni...
bukti???
haha
umah aku kt jb ada sepohon pokok ciku...
hehe
dan xde sape pon yg peduli kn pokok tu melainkan aku...
kalau aku x balik jb...
maka buah2 ciku tu akan busuk la di pokok...
klu x pon jd rezeki burung...



kenapa aku suka ciku???
hehe
sebenarnya rasa ciku ni biasa je...
manis mcm buah...
kalau pahit tu petai...
keh3
yang best nye ciku ni ialah proses nk mkn ciku..
haha
biar aku cer...

ciku ni klu nk tunggu dia masak kt pokok mmg susah la...
sbb burung selalunya akan lebih pantas...
so kita kena peram la dulu dalam beras...
aku rasa korang pon tahu kot...



bayangkan...
aku terbongkok-bongkok dibawah pokok ciku...
memilih buah yg berkualiti... ewaaaaah
petik buah tu (*kadang2 terkena getahnye... haih)
basuh... bersihkan... & peram dalam beras...
paling cepat 2-3 hari...
kadang2 seminggu pon x leh mkn lagi...

hehe...
cabaran tu tau...
bila dh boleh makan...
haaaa
puas beb...
makan buah atas usaha sendiri...
keh3



tu je pon nak crita nya...
tp samada korg sedar atau tak...
kt KL ni ciku mahal...
nak2 yg dh siap potong...
kadang2 1 biji RM2...
hish...
xpatut...

makanlah buah-buahan tempatan
untuk badan yang sihat dan kuat...
waaaah
mcm menteri pertanian la pulak...
keh3
muuuuuuuaaaaah

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails