Monday, June 14, 2010

pe cer >>> aku memang suka Laksa...


L.A.K.S.A...
ya...
aku memang suka laksa...
laksa johor...
laksa penang...
laksa serawak...
laksam... *laksa ke tu???
hehe

semua laksa aku suka...
terutamanya laksa johor...
tu mmg sejak dr azali lg...
masa arwah mak aku ada lg...
laksa johor adalah hidangan wajib ketika hari raya...
senang ckp kalau raya xde laksa...
bukan raya la...
kalau orang lain makan ketupat....
aku makan laksa johor...
hehe

dan sesungguhnya...
aku berani menyatakan bahawa...
walau sekenyang mana pon aku...
bila jumpa laksa johor...
aku x akan menolak...
*sebab tu gemok... keh3

laksa johor...
spagheti(*betul ke aku eja???=p) yg dimakan bersama kuah dr ikan yg diblender (*aku x tau apa yg dicampak dlm kuah tu sebenarnye... tp yg pasti ada kerisik...=p)bersama ulam2 dan sambal belacan serta diperahkan limau... kalau nk sedap tambah kicap... dan rahsia untuk menikmati laksa johor dengan lebih nikmat ialah makan dgn menggunakan tangan... ye la... xkan guna kaki kan... ke mkn pakai mulut???... haha... bukanla... maksud aku x guna sudu & garfu... baru kick...

dan sesungguhnya lagi...
berani aku menyatakan lagi bahawa tiada seorang pon insan di dunia ini yg boleh menandingi laksa johor arwah mak... haha... mcm korang la... korang mesti ckp masakan mak korang paling sedap kan... hehe

tp sekarang arwah dh xde... aku tetap dpt makan laksa johor yg boleh tahan sedapnye... haaa yg tu akak ipar aku selalu masak... boleh tahan la rasanye...

hehe... sebenarnye xde motif pon wat post ni... saje je... dikala lapar... teringat lak laksa johor... pe pon Al-Fatihah untuk arwah mak aku... Almarhumah Norilah Binti Sulaiman...

*aku nk cr bini yg pandai buat laksa johor... ada??? hehe

1 comment:

||| PöJìé PööH ||| said...

Ohhhhh rindunya nak makan laksa air tangan mak.. Laksa Johor mmg sgt sedap.. Tapi xbest pkai sagheti.. dia kne ada mee khas dia baru layan :)

Love,
PojiePooh Abdullah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails