Sunday, November 1, 2009

pe cer >>> dilamar lagi...bkn jual mahal, tp...

jam 8.15 pagi
my sony bunyi
num: 01634*****
aku x angkat
3 kali
kali ke-4 ku angkat juga

siapa???
En Ahmad Tarop
lec jbtn pengajian melayu
kenapa???
katanya nk melamar aku (??????)
utk apa???

beliau:
"ni adham ya???di mana sekarang???"

aku:
(emm suara mcm bapak2 je) "bilik...sape ye???"

beliau:
"bilik???x pergi kelas ya...."

aku:
(alamak...orang HEP ke???) "emmm xde kelas hari ni...lec sume x de...sape ni ek???"

beliau:
"en Ahmad ni... nk melamar kamu utk jd wakil ins ke pertandingan berbalas pantun peringkat parlimen.."

aku:
(alamak) "maaf la encik, saya x dpt la join pertandingan tu. lg pon dh nk exam ni" (budget budak2 study =p)...

beliau:
"oh...xpe2...lg pon Puan normah (KJ pengajian melayu) yg minta sy hubungi awak" (bahasa formal...lec pengajian melayu la =p)

aku:
(berbelah bagi jugak sebenarnya) "ek???...emmm bgtau Pn normah sy minta maaf la x dpt join...bnyk yg belom study ni" (mmg x mula pape pon lg)

beliau:
"baiklah...jemputlah dtg ke jabatan nnt...ada buat jamuan sikit"

aku:
(jamuan????) "emmm insyaAllah encik...hehe"

aku menolak lamaran itu...
bkn jual mahal
aku sebenarnya dh kehilangan skill berbalas pantun

korng igt senang ek
balas pantun dalam masa 60 saat
susah wei
walaupon aku wakil sek dulu
dan pernah wakil ins
ianya
memerlukan latihan yang berterusan
aku rasa dh dekat 2 tahun aku x berbalas pantun

seribu kemaafan ku pohon kepada semua yg terlibat

pulau pandan jauh ke tengah
gunung daik bercabang tiga
hancur badan dikandung tanah
budi yang baik dikenang juga
=p

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails