Wednesday, November 25, 2009

pe cer >>> Allahu akbar

sudikah DIA menerima taubat ku
yg entah sampai bila akan kembali melakukan kesalahan
yg sudah jelas salahnya

keinsafan yg muncul hanya seketika
celaka nya apa yg dulu tiada kini ada
atau aku yg celaka kerana menggunakan segala nya di jalan kecelakaan

alangkah baiknya aku bukan ummat akhir zaman
alangkah baiknya andai aku dilahirkan di zaman besar nabi junjungan
di zaman yg penuh kesusahan dan penderitaan
tetapi jalan penutup nya insyaAllah bergelar shuhada

tp segalanya kerja Allah
DIA maha mengetahui
Dia yg merancang semua nya
aku sedar
apa yg dulu nya tiada
adalah ujian kepada ku

ya
aku sedar
tp aku tidak mahu bangkit dari kesedaran itu
membiarkan segala kesedaran kembali diulit oleh nafsu
yg kini aku rasakan
telah menguasai iman dan islam ku

entah bila akan segala nya berubah
adakah harus ku nanti kan bala Allah menimpa ke atas diri ku
atau lebih dasyat menimpa seluruh ummat manusia

kerana aku seorang
mungkin kah mereka akan menrima padah nya jua
tidak
aku tidak mahu
andai terjadi
bermakna aku telah menganiaya ummat lain yg langsung tidak berdosa
ya
ummat lain
mungkin juga mereka yg aku sayangi
Allahu Akbar
aku tidak mahu ya Allah
Astaghfirullah hal'azim

ya Rabbi
aku mohon pada mu agar kau tetapkan pendirian ku
untuuk kembali ke jalan mu
setelah kini aku tersasar jauh
aku mohon pada mu ya Allah
Allah
Allah
Allah
Allahu akbar

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails