Wednesday, January 19, 2011

pe cer >>> sesat dalam besen bersama payudara????

hah???
lucah???
apa???

ish korang ni...
baca la dulu...
baru tau lucah ke x...
hahah

okay...
sebelum tu aku nak tanya...
korag igt x perkataan2 yg pernah korang belajar masa kecik2 dulu...
x kesah la parent korang yg ajar ke...
cikgu ke...
dr tv ke???
igt???
haha
entry kali ni aku nk cer pasal beberapa perkataan yg aku masih igt bila dan bagaimana aku tahu makna perkataan tersebut...

suatu ketika dahulu...
hahaha

sesat...
S - E - S - A - T...
ye...
dlm bahasa London nye Lost...
haha

okeh...
kejadiannye kat Lumut, perak...
masa tu aku belum sek kot...
gi umah makcik aku kt sana...
umah flat... kuaters navy rasanya...

nak dijadikan cerita...
aku ni pergilah bermain di koridor flat tu bersama sepupu2...
main punya main... lari punya lari... kejar punya kejar...
tiba 2 aku x nampak dah sepupu sepapat aku tu...
ahhhhhhh sudah...
mula la nak menangis...
nk balik ke umah makcik aku tu x igt lak...
ye la...
tgh zaman ribena...
main x igt dunia...
mn nk pandang sekeliling...

alamak...
cmne...
okeh... relax...
aku berfikir... (waaaaah belum sekolah dah pandai berfikir ye...)... haha
okeh... pintu mah makcik aku tu warna hijau...
nice... aku pon jalan la cari umah yg pintu warna hijau...
tp...
semua rumah kt flat tu warna hijau... dah sah2 kuaters... mestilah seragam sume...
hahaha
ahhhhh sudahhh...
mcm mana????

lama jugak aku terpusing2 kat area tu...
last2 duduk... pe lagi... nangis la...
hahahaha

x lama lepas tu...
terngiang2 namaku disebut... waaaaaaaaaaah dramatik...
lalala
haha...
yeah... rupanya sepupu sepapat aku pon mencari aku...
good... sayang jugak korang kt aku ek... hahah
=P

berjaya sampai ke rumah...
terus peluk arwah mak (Al-Fatihah...)
then arwah cakap...
"Ham sesat ye..."
sesat???
oooooh...
rupanya perlakuan aku berpusing2 mencari rumah tp x jumpa tu sesat istilah nye...
hehe
tq arwah mak ajar makna sesat...
sekarang sesat lagi????
emmmmmm insyaAllah siratulmustaqim...
aminnnnnn...

payudara
apa???... korang igt aku nak letak gambar payudara betul2... gila ke apa... nak cr senri... klu x pon gi web ni... www.P%#@@!#.com... muahahaha

okeh
hahaha...
dalam bahasa London nye breast...
dalam bahasa... dah2... banyak pulak istilah...
hahaha

okay2...
perkataan payudara ni aku belajar (*belajar???)... bukan2... aku dengar melalui tv...
haha
masa tu sibuk tv kempen kanser payudara...
dah gi check??? gi la... x rugi pon...

aku lak tadika rasanya...
selama tengok tv aku just dengar "APOLLO"...
kalau x pon "Tora datang Lagi"...
haha
tetiba...
timbul lak payudara...
hah
apa pulak tu...

sejak ari tu...
mulut aku ni selalu je sebut... payudara... payudara... payudara...
haha (*kecik2 dah lucah kan???...)
sampai la satu hari...
dalam kereta dgn bak & arwah mak...
mcm biasa la...
mulut aku ni sebut payudara je la...
haha
sampai la arwah mak dgn lemah lembut nye bersuara
"Ham... x baik tau sebut2 benda tu... payudara tu bla bla bla"...

oooooooooooooh...
ye ke... baru ku tahu...
hahaha...
tq gak kt arwah mak...
yg ajar aku lagi satu perkataan..
(Al-fatihah)

sekarang sebut lagi payudara????
x la...
dah upgrade sket...
sebut breast...
"abang... nk yg breast ek..."... hahaha... (Kt kaunter KFC la...)
lalalala

besen
ya
besen...
korang tau apa???
B - E - S - E - N

ke besin????
aaaaaaaaaaah... ada aku kesah???
haha

okeh...
ni lak cerita masa aku sekolah tadika...
masih segar diingatanku...
masa tu cikgu aku, Cikgu Zaiton ajar pasal peralatan di rumah...
dia suruh sorang2 bangun... gi kt papan hitam... tulis perkataan yg dia sebut...

kerusi... mudah
meja... mudah
kipas... mudah
sudu... mudah
cawan... mudah

tiba2...
"Adham... eja besen... tulis kt papan hitam tu..."
hah??? besen??? apa benda alah tu...
disebabkan aku x tahu...
berdirilah aku ibarat model di depan kelas...
hahaha (sbb tu skrg aku jadi model... ahakz...)
=P

aku x puas hati betul...
x pernah aku dgr istilah besen tu...
lagi aku x puas hati...
semua budak2 dlm kelas tadika aku tu x tau eja...
aku je sorang kena denda...
hampeh...

balik je umah...
terus jumpa arwah mak...
"mak... besen apa????"
mak dgn tenang nye menjawab...
"laaaaa... kan ham selalu mandi dlm besen..."....
hah???? la.... benda alah tu ke????
(perhatian ye... masa tadika semua muat masuk dlm besen... sekarang???? haha... nk pecah besen tu... try la masuk... haha)
hari tu barulah aku tahu
besen tu adalah besen
hehe
tq lagi kepada arwah mak ajar makna besen tu kt aku...
(al-Fatihah)...

haaaaaaa
tu je... x lah selucah mana...
cuma bila aku tulis post ni...
aku sedar...
betapa besarnya jasa arwah mak sebagai guru kehidupan...
tu perkataan yg aku igt... yg aku x igt????
beribu2 agaknya...

so...
berbuat baiklah kepada ibu bapamu selagi mereka ada...
af-fatihah untuk ibu2 dan ayah2 kita yg telah kembali ke rahmatullah....
sekian...
salam 1MALAYSIA...
=)

1 comment:

sab solhi said...

best!! huhu.. rindu kt mak... al-fatihah 4 ur mom...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails