Monday, January 3, 2011

pe cer >>> Jerteh punya Cer



ya...
setelah mendapat berita ttg keadaan adik angkat aku yg sakit kt HUSM...
aku pon segera ke Jerteh, rumah keluarga angkat aku menaiki bas Cepat Ekspress dgn bantuan kewangan drpd pelbagai pihak... (terima kasih semua...)

bertolak kul 8pm... sampai kul 7.30am
aku x tidur langsung sepanjang perjalanan...
x berani...
maklum la...
1st time ke sana sorg2... & 1st time naik bas mlm...
huuuuuuuuuuuu
mcm2 terbayang dlm fikiran ni

ok
sampai je kt sana
terus la ke umah family angkat aku...
happy sgt bila jumpa adik angkat aku acik (kembar ateh yg sakit tu)
huhu

ptg tu kitorg gi HUSM...
ayah drive...
jauh gak dr Jerteh...
sejam jugak la...

bila sampai HUSM...
aku jumpa mak...
mak menangis...
mak teman aku masuk tengok ateh...

ya Allah...
besar nya ujianmu...
badan ateh bengkak...
mak ckp kesan ubat n sbb air yg dimasukkan...
nk aja aku peluk ateh...
tp x leh coz takut kuman tu berjangkit ke aku pulak...

ni beberapa gambar ateh yg aku amek secara "haram" semasa beberapa kali aku melawat ateh kt hospital sepanjang berada di sana...

*badan ateh bengkak... kesan ubat & air... terpaksa gunakan mesin utk bernafas coz peparu dia lemah...



bengkak dah surut lepas doktor tebuk kt bahagian rusuk kanan utk keluarkan air...


*rambut ateh kena cukur sbb mcm ada kudis... mybe sbb lama sgt baring or sbb jangkitan kuman tu...

mcm tu la keadaan ateh sampai la aku balik semula ke jB...
beberapa hari lepas tu...
ayah call...
bgtau ateh dah buka mata...
Alhamdulillah...

beberapa hari lepas tu pulak...
Angah sms...
bgtau wayar dlm mulut ateh dh di bukak...
Ateh dah sedar!!!...
alhamdulillah...
=)

x lama lepas tu...
aku dpt mms drpd Jerteh drpd jr aku yg juga sepupu adik angkat aku...
(abg am... latest ateh... alhamdulillah... ateh going better... <31.12.2010,>)

Alhamdulillah...
ateh dah sedar...
dan beransur pulih...

semalam...
aku sms angah...
tanya pasal ateh...
dia bgtau:
"tangan ateh kena ikat... klu x ikat... dia cabut wayar kt badan n tangan dia"...

huh...
kenapa pulak begitu???
angah kata ateh sedar...
emmm xtau la...
mungkin kesan ubat atau tekanan yg di rasai oleh ateh...

apa pon abg sentiasa doakan ateh sembuh...
dan boleg pergi sekolah sama2 dgn acik...
=)

*dan hari ni ateh x boleh ke sekolah utk menikmati hari pertama persekolahan dlm Tahun 5... xpe ateh... ateh akan tetap ke sekolah nnt...

insyaAllah...

terima kasih kepada semua sumber kewangan, terima kasih kepada Ella, Irsyam n kak Mek yg melawat ateh kt hospital, terima kasih kepada seluruh kaum kerabat family angkat aku, terima kasih kepada keluarga shikin dan terima kasih kepada ijat yg sudi teman aku kt Jerteh...

di bawah antara gambar2 lain yg sempat aku ambil di rumah family angkat aku bersama acik, kembar ateh yg kesunyian tanpa kembar nya...




3 comments:

ckyn said...

ateh kene inkat tgn sebab dia asyik nk cabut wayar yang still lagi ade kat hidung ateh tu...dia dah sedar..n semalam org call mak dia ckp ateh duk tanya mana abg am...kak ayu..ma n laen2....doakan semoga ateh cepat sembuh n leh g sekolah yer...huhuhuh

Anonymous said...

semoga Ateh cepat sembuh... boleh Ateh jadi seceria Acik.. insya allah ..

hysman said...

semoga ateh cepat sembuh...
insyaAllah..
ko kena tag dr aku...

http://smilemyfta.blogspot.com/2011/01/giveaway-edy-awak-busuk.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails