Sunday, December 28, 2008

pe cer >>> getok ubi ...yummm


haaa ... korg tau kn getok ubi? (aku x sure ejaan nye getok / getuk) ... ni la favourite aku ... heheh ... klu leh ari2 nk mkn ... so ... ari ni aku nk cer dgn korg cara2 nk wat getok ubi ni ...


hidangan ni utk 1 family ... tp klu utk aku ... aku sorg je la ... =p




Bahan-bahan
  • 2 cup ubi kayu rebus tumbuk



  • 1 cup kelapa parut



  • 1/2 cup gula secubit garam



  • batter mix: boleh guna batter mix kegemaran sendiri ... ala ... wat mcm tepung utk salut pisang goreng pon sedap...

Cara-cara

campurkan semua bahan hingga sebati.

kepal bulat-bulat ( nk lonjong2 pn boleh ... =p)

celup dalam batter mix.

goreng hingga kuning.

jangan goreng terlalu lama, nanti pecah.

haaaa ... siap sudah ... sng kn???

=p




actually masa baliki dr danga bay ... aku singgah bli getok ubi kt tmpt aku ... rm2 dpt 6 biji ... licin aku mkn ...




hahah





ni la getok ubi yg aku bli ... sdp ooo ...



so ... slmt mencuba ... sape yg wat getok ubi jgn lupa bg aku sket ... heheh

1 comment:

Anonymous said...

sedaaaap giler tak ingat!! Heh, orang johor, jawE, memank suka makan getok ubi..hih3..
Am, ko di tag olih aku. Sila ke blog aku^_~
Appy niu year 2009 dan Awal Muharam!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails